Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)

Odkrywaj świat Talizman w tej doskonałej grze przygodowej!
    • star
    • star
    • star
    • star
    • star
    (394)
  • 2 - 6 osób
  • od 13 lat
  • ok. 90 minut
  • wydanie polskie
Wyprawa do krainy smoków i magii! W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem. Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni Cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą Cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia. Zbierz w sobie odwagę! Będzie Ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie! Talisman od ponad 35 lat wciąga graczy w wir wspaniałej przygody, pozwalając im na przeżycie wielu emocjonujących wydarzeń. Na czym to polega? Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód i wędrując po barwnej planszy, pełnej niebezpieczeństw krainie, zdobywa doświadczenie, rozwija umiejętności swojej postaci, odnajduje albo kupuje przedmioty  i przeżywa niezwykłe przygody. Celem każdego gracza jest odzyskać, jako pierwszy, starożytny artefakt.
Autor:
John Goodenough, Robert Harris
Ilustracje:
Massimiliano Bertolini, Marjorie Davis, Ralph Horsley, Jeremy McHugh, WiL Springer, Sean Turtle, Teejay Ralph Villahermosa
Wydawca:
Galakta
22995

store

Dostępne powyżej 50 sztuk w magazynie wysyłkowym
Pokaż dostępność w sklepie stacjonarnym

w CH Metropolia

Wysyłka w środę


Dostawa (Przesyłka kurierska (UPS)) już od 0 zł.
Sprawdź opcje dostawy


Wyprawa do krainy smoków i magii!

W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem. 
Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni Cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą Cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia.

Zbierz w sobie odwagę! Będzie Ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie!

Talisman od ponad 35 lat wciąga graczy w wir wspaniałej przygody, pozwalając im na przeżycie wielu emocjonujących wydarzeń.

Na czym to polega?

Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód i wędrując po barwnej planszy, pełnej niebezpieczeństw krainie, zdobywa doświadczenie, rozwija umiejętności swojej postaci, odnajduje albo kupuje przedmioty  i przeżywa niezwykłe przygody. Celem każdego gracza jest odzyskać, jako pierwszy, starożytny artefakt.

Rozgrywka

Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podstawowe informacje

Zawartość pudełka:
  • plansza
  • karty
  • plastikowe figurki
  • kości sześciościenne
  • żetony
  • instrukcja
Pasujące koszulki:

Dodatki i akcesoria


4.65
na podstawie 394 ocen

Masz? Grałeś? Używałeś? Oceń Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska)


Najbardziej przydatne recenzje

Reifield/Bogey

Liczba recenzji: 148

Jak dla mnie ideał :)

De Gustibus Non Disputandum Est.

5 na 5, ponieważ jest kultowym klasykiem, oraz dodatkowo za przepiękne wydanie.
Jest to pozycja obowiązkowa dla kolekcjonerów gier planszowych, oraz ludzi, którzy cenią sobie ich historię. Choćby grało się w nią rzadziej niż w inne tytuły, trzeba mieć na półce.

Klasyczna, pięknie wydana gra przygodowa (plansza, figurki, kości, karty), która jest jednocześnie bardzo prosta i przejrzysta. Można grać w grupie różnorodnej wiekowo.
Może jest losowa, lecz jest też różnorodna, może jest długa, może dla bardziej wymagających graczy jej mechanizmy już się nieco zestarzały, lecz Talisman miał inną zaletę - od zawsze wciągał gracza swoją fabułą.
I robi to nadal. Przy kolejnym wydaniu, w kolejnych dekadach.


Shadowrun

Liczba recenzji: 416

product.rating.0

Każda opinia tutaj jest subiektywna z definicji, bo widać po wpisach, że niektórym osobom Talisman się podoba, a innym niekoniecznie. Dla mnie ta gra jest słaba właśnie dlatego, że jej mechanika jest archaiczna. "Emocje" związane z ciągłym turlaniem kostką, to zdecydowanie nie moje klimaty. Dlaczego mam oceniać pozytywnie grę, która nie dorównuje współczesnym planszówkom? Talisman nie wytrzymał próby czasu i nawet dodatki go nie ratują. Nadal rozgrywka przepełniona jest prymitywną LOSOWOŚCIĄ i dla mnie jest to wada. Rozgrywka szybko staje się monotonna i niezbyt wciągająca. Można zagrać, ale jest tyle lepszych gier, że mi szkoda czasu na ten sentymentalny relikt. A porównanie do Runebounda 3 jest zasadne, bo to też gra przygodowa. I to o dwie klasy lepsza, mimo że nie idealna. Jakie ma znaczenie, że została wydana tyle lat później? Na tej zasadzie nie można by było niczego porównywać. Każdemu nowemu graczowi polecam kupno R3, zwłaszcza, że ta gra świetnie sobie radzi bez dodatków, czego o Talismanie już powiedzieć nie można.


Justyna_59

Liczba recenzji: 10

Jak dla mnie ideał :)

Gra tworzy klimat, wciąga, chętnie się do niej wraca. Oczywiście wolny wieczór i towarzystwo które podziela fascynacje rozgrywką to podstawa. To pierwsza zakupiona przeze mnie planszówka o tak rozbudowanej strukturze, więc mam do niej sentyment i często do niej wracam i zawsze wzbudza takie same emocje jak za pierwszym razem. Jeżeli czytasz ten komentarz, a nigdy nie grałeś T:MiM, to nie wiem na co czekasz :P





Pytania i odpowiedzi

Masz wątpliwości lub pytanie co do gry?

Zapytaj naszej społeczności.

Zadaj pytanie


Klienci, którzy kupili Talisman: Magia i Miecz (druga edycja polska), kupili również:

Brainstring Advanced

Brainstring Advanced

5795 5395