Komentarze do produktu: Cold City

Berlin, 1950: II wojna światowa skończyła się kilka lat temu...


Miejscowy
Amolek [ dodano: 02.10.2019 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Całkiem miła odskocznia od innych gier RPG, można ładnie rozwinąć motywy interesów aliantów oraz wątki eksperymentów/okultyzmu.
0
Wielki Brat
T0STER [ dodano: 24.04.2019 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Kupiłem, przeczytałem, zagrałem!
Prostą i funkcjonalną mechanika k10. Opis świata gry jest jak dla mnie jest wystarczający. Oprawa graficzna jest prosta lecz myślę że przypadnie do gustu każdemu kto lubi mroczne klimaty.
Podręcznik kupiłem w celu poprowadzenia jednostrzałówki w przerwie pomiędzy graniem dłuższej kampanii i był to dobry zakup.
Polecam każdemu kto się waha...
0
Mistrz Gry
Storm [ dodano: 17.04.2019 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Zdecydowanie podręcznik nie dla nowicjusza jeśli chodzi o RPG, dla osób znudzonych Tradycyjnymi Fantasy godne polecenia. Raczej dla graczy lubiących intrygi. Polecam.
0
Lumenoctis [ dodano: 10.11.2018 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
paczka dotarła na miejsce o czasie, jest w dobrym stanie
0
Skryba
Dawn Corporation [ dodano: 15.06.2018 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Zgubili mi podręcznik. Argghhh... Musiałem kupić ponownie. Czy trzeba coś więcej dodać.
0
Weteran
jedi_alan [ dodano: 02.04.2017 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Wiele lat, spędziłem w Zapomnianych Krainach i podobnych klimatach. Oczekiwałem odmiany i to dostałem. Porządny podręcznik, aczkolwiek raczej nie dla początkującego mistrza czy graczy.
3
Asheri [ dodano: 19.09.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Cold City przypadło mi do gustu klimatem. Pomysł, na którym opiera się system jest, moim zdaniem, bardzo inspirujący - zarówno dla graczy, jak i dla MG. Lubię systemy, które pozwalają łatwo i szybko stworzyć postać, ale równocześnie wymagają osadzenia jej w fabule, w "rzeczywistości". CC spełnia te wymagania głównie dzięki temu, że od początku musimy dać postaci jakieś cele - w szczególności też te osobiste. Poza tymi smaczkami mechanika nie powaliła mnie, ale też nie zniechęciła. Podręcznik jest krótki - momentami pozostawia to wrażenie, że coś zostało potraktowane zbyt płytko, za słabo opisane. Ale ogólnie polecam.
3
Rospax [ dodano: 22.06.2016 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
bardzo ciekawy temat, prosta mechanika, zdecydowanie warto zwlascza po przecenie

oczywiscie szybka i dobrze zabezpieczona wysylka
1
Savier [ dodano: 09.06.2016 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawy, dość niewielki system - bardzo fajnie zaplanowany setting. Biorąc pod uwagę cenę i jakość wydania, godny polecenia i zakupu, choćby z ciekawości ;-).
1
LordoMordo [ dodano: 29.11.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Są pewne nieścisłości, i nie mamy tutaj podręcznika który opisuje wszystko w sposób idealny i szczegółowy.
Jednak jest tu sporo wskazówek, nie taki zły scenariusz startowy, i prowadzi się dosyć przyjemnie. Gra jako tako jest zwyczajnie bardzo plastyczna, jeśli ktoś ma wyobraźnie i jest pomysłowy, to nie będzie miał problemów tworzeniu przygód czy ich prowadzeniu.
Polecam, ale tylko tym którzy nie oczekują podręcznika pięknie prowadzącego za rączkę, a raczej wskazującego kierunek.
1
Yaren [ dodano: 04.10.2015 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
System całkiem przyjemny w graniu z łatwą do zapamiętania mechaniką. Z racji na pewien nacisk jaki system kładzie na konflikt w drużynie BG Cold City sprawdza się raczej w formie krótkich kampanii. Sam podręcznik wykonany jest poprawnie, choć jakość lustracji waha się pomiędzy bardzo fajnymi, a niemalże żenującymi.
1
Mortiush [ dodano: 17.09.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Nie miałem jeszcze okazji zagrać, więc co do treści ciężko się wypowiedzieć. Samo wydanie, ilustracje w książce itd są bardzo fajne.
0
Deailon [ dodano: 06.07.2015 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Cold City to solidna mała gra, która jednak daleko minęła się z moimi wysokimi oczekiwaniami, które wzbudzili ludzie, którzy mi ją polecali (a mówili głównie o grze szpiegowskiej i zimnowojennym Berlinie).

Czym więc jest Cold City? Systemem do opowiadania historii grozy w zrujnowanym po wojnie Berlinie, którego podziemia i noce pełne są nazistowskich eksperymentów: ożywieńców, ubermenschów i demonów z innych wymiarów. Ma prostą i funkcjonalną mechanikę oparta o k10. Opis realiów jest solidny, chociaż nie porywający (i w gruncie rzeczy jest trochę historią alternatywną). Wydanie jest standardem Portalu - ani piękne ani brzydkie, ani staranne ani jakoś szczególne słabe. Pomysł na rozgrywkę całkiem fajny. Na poziomie supernaturalnego horroru to gra porównywalna z podstawką do nowego Świata Mroku, choć zasady są prostsze. Problemem jest to, że praktycznie nie istnieje tu rozwój postaci poza mechaniką Zaufania.
Drugim aspektem rozgrywki jest gra wielkich mocarstw wyrażająca się w tym, że postaci są specjalnymi agentami sojuszniczej organizacji, a w jednej grupie powinni domyślnie znaleźć się Amerykanin, Francuz, Brytyjczyk i Rosjanin. Wzajemna zdrada jest w tym kontekście nieunikniona. Motywacje postaci i wzajemne Zaufanie to mechanika opisująca ten poziom rozgrywki.

System promuje tę postać, która pierwsza zdradzi pozostałych bardziej niż współpracę w grupie. Wiele osób uważa to za świetną cechę gry. Dla mnie po pierwsze nie zostało to zorganizowane dobrze (widzę opcje, by ta mechanika działała lepiej). Po drugie zaś mi przeszkadza to w cieszeniu się pierwszą warstwą systemu. Dla mnie opowieści o spotkaniu z wielkim przerastającym ludzkie wyobrażenie obcym zagrożeniem wymaga gry drużynowej. Wspólnego mierzenia się z szaleństwem. Tutaj założeniem jest, że zdrada przyjdzie w najgorszym możliwym momencie. Dla mnie to żadna zabawa.

To jest główny problem z tym systemem: dwie jego warstwy kłócą się ze sobą. Dlatego wszyscy mówią o grze szpiegowskiej - bo ona zdecydowanie wygrywa z fajnym horrorem. Dla mnie zaś jest słabszą częścią systemu Stąd niska ocena.

Najchętniej zaś zagrałbym w, opisanym jako pozostający w planach, Stambule okresu walki wywiadów. Cała pierwsza połowa XX wieku jest tam świetna do takiej rozgrywki. Berlin jest... trudniejszy.
3
Mistrz Gry
Zoolw [ dodano: 11.02.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawa gra, która konfrontuje graczy w jednej drużynie. Dodatkowo nazistowskie tajemnice - czy może byc bardziej nośny temat? ;-)
1
Krzysiekkk [ dodano: 07.02.2015 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Proste zasady przy interesującej koncepcji postaci w małym wydaniu.
1
Worf3200 [ dodano: 23.07.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Książka niewielkich rozmiarów, miękka okładka i klejone strony mogą być problemem dla osób które często będą grać w tą grę. Porządnie napisana z niezłą szatą graficzną.

Sama gra przywodzi na myśl opowiadania o Chtulu. Gracze służą w jednostkach czyszczących syf który pozostawiły po sobie niemieckie badania: mutanci, istoty z innych wymiarów etc.

Jak dla mnie ciekawy produkt, lecz mechanika nastawiona jest na motywy osobiste graczy, więc mistrzowie którzy prowadzą silnie drużynowe gry mogą mieć utrudnione zadanie.
0
Mistrz Gry
Neerg [ dodano: 30.05.2014 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jak dla mnie zdecydowanie najlepszy Indie RPG. Klimat, koncepcja rozgrywki i motywy (walka wywiadów + zimna wojna + nazistowskie eksperymenty) są wspaniałe. Trzeba zaznaczyć, że jest to jeden z trudniejszych do poprowadzenia systemów, a podręcznik czasem mógłby to bardziej ułatwić. Mechanika jest straszliwie kiepska, więc doradzam natychmiastową rezygnację. Żeby zacząć grać czy prowadzić trzeba naprawdę dużo poczytać o tych czasach i realiach, jak również II WŚ, przyczynach, skutkach i sytuacji poszczególnych państw. Włożony trud procentuje jednak, gdy postaci zaczynają się szczerze nienawidzić i żarliwie kłócić ;)
2
Mateusz Pieczyński [ dodano: 01.02.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Podręcznik nie jest grubaśny. Ale to nic. Jest idealnie przygotowany do natychmiastowego rozpoczęcia przygody. Niesamowity klimat i pomysły twórców. POLECAM!!!
1
Kamil Traks [ dodano: 22.01.2014 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo zacny indyk. Polecam, głównie dlatego, że to coś innego niż klasyczne RPG. Tu konflikt w drużynie jest chciany. Ważne jest go przezwyciężyć, a dawne zaszłości i stereotypy schować do szuflady. Jednak nie jest to łatwe. Niby gra jest o mordowaniu nazistowskich eksperymentów, a jednak ma w sobie coś więcej.

Polecam.
2
Marti [ dodano: 15.10.2013 ]
Gra bardzo ciekawa i klimatyczna, ale na pewno dla "wyrobionych" erpegowców. Mechanika prosta, ale wymagająca jednak tego, czego często brakuje obecnie grającym - inwencji i pomysłowości - a nie sztampowości i schematyzmu... Gra dla lubiących klimaty rodem z Archiwum X, ale i podchodzące poniekąd pod Zew Chtulhu, tylko w specyficznej scenerii powojennego Berlina... Cztery z plusem na pewno. Polecam jak najbardziej.
1
Miejscowy
Maciej Matuszewski [ dodano: 03.08.2013 ]
Oceniam produkt na: 2 - raczej słaby
Gra obiecuje więcej niż rzeczywiście daje. Dziwaczna mechanika w nowomodnym stylu połączona z dość (w moim mniemaniu) naiwnym i płaskim podejściem do tajemnic III Rzeszy. Konflikty między byłymi aliantami całkowicie pozbawione jakiegokolwiek dramatyzmu i realizmu. Opis berlina w najlepszym razie powierzchowny i nijaki. Oczywiście mistrz gry może wszystko sam pouzupełniać poprawić i przystosować do swoich potrzeb. Wtedy pozostaje tylko wzmiankowana dziwaczna mechanika udająca że nie jest FATE. Więc i mechanikę mistrz gry morze sam wymyślić i oszczędzić nieco grosza. Jedyne co w tej grze jest naprawdę ciekawego to sam pomysł i dlatego nie daję 1.
2
Michał [ dodano: 11.07.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawy system postaci, prosta mechanika. Idealne na szybkie sesje inspirowane II WŚ.
1
Maciej Marcinkowski [ dodano: 05.04.2013 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo fajny system indie, który wymaga jednak od graczy pewnej dojrzałości(erpegowej jak i zwykłej). Oryginalna mechanika, choć mająca swoje potknięcia, oparta na świetnym koncepcie zaufania. Bardzo dobre wydanie i oprawa graficzna. Pomimo dość małej objętości zawiera wszystko co niezbędne do gry. Świetne opisy i grafiki sprawiają że podręcznik jest niesamowicie klmatyczny i z przyjemnością się go czyta. Sama formuła gry sprawia, że nie jest to system do regularnego grania czy prowadzenia kampanii. Sprawdza się znacznie lepiej jako przerywnik lub pojedyncza sesja. Na pewno przypadnie do gustu miłośnikom intryg, spisków i walk wywiadów, nie stroniącym od odrobiny horroru i tajemnicy.

Świetna pozycja dla szukających odmiany i/lub doświadczonych graczy.
4
Mistrz Gry
Jakub [ dodano: 11.03.2013 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Świetny podręcznik dla szukających materiałów do Cthulhu lub Świata Mroku. System sam w sobie jest raczej przeciętny, przede wszystkim przez nieciekawą mechanikę. Dlatego lepiej wykorzystać go jako inspirację do stworzenia kilku przygód może mini kampanii w pokrewnych systemach. Rebel jak zawsze spakował i dostarczył przesyłkę w jednym kawałku.
5
Przemysław [ dodano: 11.02.2013 ]
Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji
Rebel jak zwykle rewelacyjnie - przesyłka na czas i dobrze zapakowana. Co do samej gry, świat ciekawy, mechanika szczątkowa. System zdrady wydaje się ciekawy, lecz sama idea grania rpg gdzie potencjalnie każdy z graczy jest zdrajcą raczej nie wróży długich kampanii - raczej jednostrzałówki. Mogą też pojawić się konflikty między graczami, co dyskwalifikuje grę w mojej grupie. Wolę chyba jednak zagrać w Battlestara...
0
Merryadok [ dodano: 09.08.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Wszyscy miłośnicy Zewu Cthulhu i systemów pseudo-historycznych na pewno będą mile zaskoczeni. System bardzo fajnie i jasno napisany, prosta mechanika, ciekawy setting. Łatwo się czyta i od razu rozumie klimat. Polecam!
3
Piotr Pruszyński [ dodano: 18.03.2012 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Dość trudny w prowadzeniu i graniu system indie dla doświadczonych graczy. Podręcznik napisany jest w sposób, który niemalże wchłania czytelnika w swój świat (oprócz paru opowiadań, które są zrobione nieco na siłę, żeby zilustrować dany aspekt gry, brzmiąc przez to nienaturalnie), a tłumaczenie nie pozostawia nic do życzenia. Nie przeszkadzało mi również to, że bronie są podzielone kategoriami, nie egzemplarzami, nagant będący wedle mechaniki taki sam, jak Mauser. Realistyczne to to nie jest, ale zdecydowanie upraszcza i przyśpiesza uproszczoną i szybką mechanikę. Plus. No i patent z zaufaniem - trudno go opisać w szczegółach, trzeba go spróbować. Jak dla mnie, mam zamiar go "przetransportować" do innych systemów, bo jest po prostu udany.

Polecam wielbicielom klimatów zarówno horrorowych, jak i szpiegowskich.
2
Ryszard Rogowski [ dodano: 20.01.2012 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Gra osadzona w świetnym klimacie, pełno tajemnic wobec graczy jak i intryg. Warto kupić grę nawet ze względu na jej cenę jak i ciekawą mechanikę. Podczas wysyłki żadnych problemów ani uszkodzeń.
2
Kapral
Master Mario [ dodano: 15.12.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Polecam, każdemu kto lubi intrygi i spiskowanie przeci innym graczom.
Jest tu dośc tajemniczo.

Polecam
0
Adam Kuśmirek [ dodano: 16.08.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetny produkt i kapitalny pomysł na grę. Mechanika zaufania jest niezwykle fajna i ciekawie sprawdza się na sesji. Za tę cenę, naprawdę warto :)
3
Krzysztof Miśko [ dodano: 21.07.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Świetnie wydany podręcznik z przepiękną oprawą graficzną na dodatek za niewielką cene w sam raz jako przerywnik między sesjami Zewa.
Rebel jak zwykle na 5+
0
Stachu [ dodano: 28.06.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Produkt dobry, ciekawy, jednak nie przyciągający tak jak D'n'D czy Zew, miłe, przyjemne grani, podstawowy plus to promocyjna cena, dobry produkt na początek...

Tym razem paczka nie była tak pancernie zapakowana.
2
Marcin Pędich [ dodano: 29.05.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ciekawa gra z oryginalną mechaniką, ale poczułem się lekko zawiedziony. Spodziewałem się więcej inspirującego opisu realiów.
0
Maciej Pawłowski [ dodano: 28.04.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetny produkt - dobre wydanie i niezapomniane godziny gry. Polecam wszystkim detektywom dziwności.
2
Szymon Konicz [ dodano: 19.04.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Produkt, ok wart przeczytania z czystej ciekawości.
0
Mistrz Gry
Rafał Findziński [ dodano: 30.03.2011 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Ta gra to duże wyzwanie dla początkujących graczy bo to oni budują klimat. Doświadczeni gracze nie będą mieć z tym problemu.
Mechanika działa poprawnie, ale czasem ilość kości jest przytłaczająca.
Rozwój postaci jest bardzo ciekawie zrobiony. Mamy wrażenie, że rozwijamy osobę a nie zbiór liczb.
Gra jednak nie przypadnie do gustu fanom gier drużynowych, gdyż pomimo wspólnego celu, każdy musi ciągnąć w swoją stronę.
2
Tomir Przeczek [ dodano: 16.03.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetna gra. Motyw walki wywiadów czasem wystarczy żeby podnieść napięcie na sesji tak, że potwory nie są potrzebne.
3
Poliglota
Wojtek Podleśny [ dodano: 21.02.2011 ]
Obiektywnie:
Wyzwanie dla początkujących, cudeńko dla wytrawnych RPGowców. Klimat budują głównie gracze i to może być problemem dla młodszych zarówno wiekiem jak i doświadczeniem. No i najważniejsze : tutaj zdrada towarzysza profituje więc warto zastanowić się nad wyborem graczy, żeby potem nie słuchać wypominania.
Subiektywnie:
~Jak dla mnie "za ciasna gra" Berlin i wszystko ( niby można gdzieś dalej, ale przede wszystkim Berlin)
~Troszkę za monotematyczna.

Ogólnie 4/5
0
Jakub Olton [ dodano: 18.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo ciekawy temat gry i klimat. Mechanika działa poprawnie. Nie ma się co zastanawiać, trzeba to mieć.
Dopiero zaczynam prowadzić, ale czuje że spędzimy przy tym systemie niejeden wieczór ;)
0
Bartosz Harasim [ dodano: 08.02.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Świetny system łatwo przyswajalny z znakomitym klimatem - szczerze polecam! ^^
0
Korneliusz Olejniczak [ dodano: 17.01.2011 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Książka jest wydana świetnie! Sugestywne obrazki, oraz opisy sprawiły, że po jednokrotnym przeczytaniu podręcznika mam stronę A4 notatek co robić na i przed sesją :P

A Rebel jak zwykle opancerzył paczkę lepiej niż M1Abrams :P
0
Pisarz
Jarek [ dodano: 04.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Na początek zacznijmy od oceny dostawy Rebel.pl: krótko- ocena 666 :) pancerna paczka- szybka realizacja.

Teraz do gry. Książeczka ma klimat i tu chodzi mi o tekst jak i wygląd samego podręcznika. Zasady są dość proste i przede wszystkim ciekawe. System jest inny od tego w co dotychczas razem z ekipą graliśmy i tu chodzi mi o mechanikę. Niestety miękka okładka ale z drugiej strony bardzo atrakcyjna cena.
Gorąco polecam.
1
Adrian Andrzejewski [ dodano: 03.12.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo ciekawy system. Sam pomysł po pewnym czasie możne okazać się żmudny, jeśli MG nie sprosta zadaniu. Jednakże pomysł, z ZAUFANIEM i rozwiązanie tego problemu jest majstersztykiem. Tak naprawdę cała ta otoczka wokół ZAUFANIA nakręca grę do przodu. Do tego dochodzą CELE postaci i mamy wyśmienite parę wieczorów z głowy. Jednak na stałe granie się nie nadaje, jedynie okazjonalne sesje.
0
Karol Stefan Szumski [ dodano: 19.11.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Koncepcja bardzo Ciekawa, klimat raczej mroczny, dobry mistrz gry moze z tego wiele "wyciągnąć".
Miałem okazje grać u kumpla, po jednej sesj zdecydowałem się na zakup ;)
0
Skryba
Przemek Rymer [ dodano: 09.11.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Jedna z ciekawszych gier RPG na rynku. Dla mistrzów gry, którzy lubią Zew Cthulu i podobne mroczne klimaty, a na dodatek nie przepadają za zbyt rozbudowaną mechaniką - to idealna gra. Zasady proste, system wzajemnych relacji między postaciami graczy oparty na jawnych zmianach statusu zaufania między nimi znakomicie urozmaica i tak doskonały klimat gry.
Brak dobrze rozpisanych atutów postaci jest minusem. Ale da się go przeżyć.
Cena jest przystępna, wydanie przyzwoite, papier też. Polecam.
0
Arek Dydziński [ dodano: 05.11.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Jak system się sprawdza nie ocenię bo jeszcze nie miałem okazji systemu poprowadzić. Niemniej jednak sama lektura podręcznika jest bardzo ciekawa. System zaufania w Cold City zachwycił mnie swoją prostotą i efektywnością. Nie wiem jak się sprawdzi w praktyce, ale idea jest świetna. Ogólnie cała mechanika jest prosta - fani tabelek nie mają tu czego szukać. Podręcznik ładnie wydany, ale - wg. mnie - czcionka jest za dużo i sprawia do wrażenie jakby podręcznik był "rozciągany" na siłę. Dużym plusem jest fakt, że wydawnictwo Portal regularnie wydaje scenariusze i dodatki do systemu. To moje pierwsze zetknięcie z tzw. indie rpg i muszę stwierdzić, że podoba mi się takie podejście do rpg.
0
Grzegorz Kuras [ dodano: 31.10.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Bardzo dobre RPG, jednak tylko dla starych wyjadaczy. Pokochałem klimat Coldcity, lecz wymaga dużej kreatywności ze strony MG jak i graczy.
0
Piotr Malczyk [ dodano: 27.10.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Najlepsze indire rpg wydane przez Portal. Mroczny świat i klimatyczna mechanika wspomagająca założenia gry. Super, że Portal dodaje fajne materiały do gry w Gwiezdnych Piratach, sprawdzić ten stuff bo warto!
Aha, no i jakość wydania na piątkę. Naprawdę za te pieniądze nabyć tą książeczkę.
0
Artur Blok [ dodano: 18.10.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Podręcznik jest świetnie wydany, piękna oprawa graficzna, bez zbędnych tekstów i ozdób.
Sam system jest innowacyjny i niezwykle ciekawy.
Polecam go każdemu fanowi horroru i archiwum x.
0
Zuzanna Wnuk [ dodano: 09.10.2010 ]
W skali 1-5 daję 7 :)

System boski. Boski. Rewelacja - mechaniki minimum, role play pełną gębą, czyli to, co lubimy najbardziej :)

Powiedzieć, że ta gra ma klimat to powiedzieć że na biegunie jest odrobinę chłodno.

Ogromne możliwości, spiskowanie, tajemnice, potwory, szalone eksperymenty, mrok - to wszystko sprawia, że gra jest niezapomniana.

Z czego mogę być niezadowlona?
1. Chcę więcej! Podręcznik mógłby być dłuższy, nie znaczy to, że jest za krótki. Po prostu czytałoby się więcej :)
2. Zarówno mistrz gry jak i gracze powinni mieć jakieś pojęcie na temat historii tamtego okresu, a z tym czasem ciężko - mówię o graczach młodszych, do których się zaliczam (koniec liceum i trochę po liceum :P). Rzadko kiedy w szkole dojeżdża się do tych czasów i omawia je dokładnie, o ile nie jest się na fakultecie z historii. Dla mnie problemów nie było, ale zdaję sobie sprawę, że mogłyby wystąpić.

Cóż więcej? Gorąco polecam możliwy do zakupienia w internecie dodatek z handoutami - co prawda mam tylko wersję elektroniczną, ale i tak jest przydatna, nawet jeśli tylko jako źródło inspiracji. Mam nadzieję, że wyjdzie polski odpowiednik :)
0
Paweł Węglarz [ dodano: 29.09.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Trudno w RPG czymś zaskoczyć. Jeszcze trudniej stworzyć kompletny i wciągający świat gry bez nadmiaru treści, tabelek, zasad, które zajmują wiele stron, ale nie są warte tego, by się w nich zagłębić. Autorom gry ColdCity udała się ta trudna sztuka. Oto system głównie dla doświadczonych MG i graczy, którzy dzięki niemu nie popadną w rutynę i znajdą nowe inspiracje. Niezwykle prosty, ale arcyciekawy sposób tworzenia postaci i oryginalna mechanika. Do tego wciągający świat pełen zimnowojennych rozgrywek wywiadowczych, niedopowiedzeń i nieufności - gracze oprócz współdziałania, muszą także uważać wzajemnie na siebie, niepewni własnych intencji. Świetna mieszanka horroru, science-fiction, czarnego kryminału i dreszczowca, dobra do tworzenia skomplikowanych intryg i klimatu grozy, jak i sesji pełnych emocjonującej akcji. ColdCity to rzecz warta uwagi. Polecam.
0
Weteran
Jakub Roczniak [ dodano: 02.09.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Książka kipiąca od pomysłów - kto by pomyślał ,że w tak małym czymś znajdzie się tak dużo informacji?

Zdecydowanie dla fanów dość specyficznego klimatu nazistów, pseudo-naukowych eksperymentów i klimatów spy vs spy.
0
Grzegorz Tarczyński [ dodano: 15.08.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Mechanika prosta do bólu, a interakcje między graczami na ciekawym poziomie. Drużyna z założenia pracuje razem w PAPie, więc odpada problem z wciągnięciem postaci w wątki przygód. Naprawdę świetna zabawa.
1
Patryk Tomala [ dodano: 13.08.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Bardzo dobry, tani podręcznik do bardzo interesującego systemu. Prosta mechanika (wręcz szczątkowa), bazowanie na wyobraźni MG i graczy niemal w 100%, do tego atmosfera grozy i Zimnej Wojny, doprawiona sosem intrygi i zdrady. Świetne!
0
Paweł Świątek [ dodano: 09.08.2010 ]
Jeśli czytałeś materiały do systemu zamieszczone w Gwiezdnym Piracie myślę, że nie muszę namawiać ;)

Innowacyjne, grywalne, szybkie – lubię, polecam (przymiotniki adekwatne zarówno do Coldcity jak i REBEL ;))).

Chciałbym zagrać.
0
Minuteman [ dodano: 31.07.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Gra wykorzystuje popkulturowy mem o fascynacji Hitlera mocami nadprzyrodzonymi (Thule Gesellschaft etc.) i Odyn wie jakimi tajnymi nazistowskimi eksperymentami. Berlin AD 1950 podzielony na strefy okupacyjne to rzadko wykorzystywana, ciekawa sceneria.
Mechanika i statystyki uproszczone, wszystko spoczywa na barkach doświadczonego MG i obytych Graczy, którzy czasem muszą przejąć narrację.
Jako jedną z inspiracji do przygód poleciłbym opowiadanie "Zanim noc" Jacka Dukaja.
0
Robert Winiarski [ dodano: 30.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Wydanie bardzo klimatyczne. W niewielkiej książeczce podane jest wszystko co trzeba do poprowadzenia. System daje dużą możliwość bawienia się handoutami na sesjach. Świetna zabawa jak rzucasz graczom na stół teczkę z aktami ofiar, lokacji celami misji. I ucieszone miny graczy. Czujesz atmosferę tajnej agencji.
0
Kapral
Patryk Kruszewski [ dodano: 28.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Pomimo pewnej niepewności [mieszane opisy poniżej] postanowiłem zaufać temu systemowi. I rzeczywiście, nie zawiodłem się. Mroczny klimat, podchodzący pod ten znany z filmów pokroju The Thing [nieufność wobec współtowarzyszy] oraz, momentami, Resident Evil [podczas kontaktu z nieznanymi istotami, efektami eksperymentów] Generalnie rzecz biorąc, jeśli oczekuje się dobrego systemu z klimatem, warto poważnie rozważyć tą opcję
0
Bartosz Nowacki [ dodano: 28.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
System daje super możliwości. Pozostawia bardzo dużo wyobraźni MG. Jednakże system jest dla osób, które już liznęły RPGi i są dojrzałymi graczami a nie "łowcami statystyk"
IMHO bardzo dużo zdrowego podejścia wymaga się od graczy. Chociażby poziomy zaufania do innych osób w drużynie (genialny pomysł!)

Również ciężka praca przed MG. Sesje wymagają, jak dla mnie sporej ilości czasu na przygotowanie. Gromadzenie rozmaitych materiałów: zdjęć, mapek bardzo podkreśla klimat nazwijmy to "detektywistycznych sesji". (ale strony które polecone są w podręczniku bardzo ułatwiają poszukiwania.

Ja osobiście zacząłem od przygotowania dużej ilości szarych kopert ze znaczkiem Agencji:)

Szczerze polecam graczom z doświadczeniem lubiącym grę narracyjną. Szczerze odradzam łowcom statystyk i lubiącym turlać kostkami.
0
Demagog [ dodano: 21.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Konspiracja... Wydanie nie przeszkadza, jednak można było więcej zrobić w tym kierunku. Gracze lubujący się w kombinatorstwie, zwłaszcza ci których pierwszym zetknięciem się z RPG była przepotężna klasa Łotrzyka zrozumieją o co chodzi autorom.

Pozdrawiam serdecznie :)
0
Jan Paweł Górka [ dodano: 18.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Wydanie niewielkie i bez rewelacji jak chodzi o jakość. Ale błyszczące strony i piękne grafiki to nie wszystko.

Pomysł ciekawy, można by powiedzieć że czerpiący z tego co pozostawił nam w spadku Lovecraft. Tak sama wizja Berlina jak i akcji mającej w jego trzewiach miejsce bardzo mi się podoba a charakter rozgrywki tylko to wszystko nakręca.

Jest to pozycja która może się spodobać osobom gustującym w systemach konfliktu, takich jak Iawa. Tutaj gracze, częstokroć będący drużyną, bardzo często będą posiadać różne od siebie i sprzeczne cele.
0
Filip Pawlicki [ dodano: 07.06.2010 ]
Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt
Na poczatek trzeba zaznaczyc ze cena wydaje sie niska, ale wsrod tych 128 stron jest sporo ilustracji (w tym calostronicowych) oraz tych wycinkow z akt, ktore sa bardzo klimatyczne, ale nie zawieraja wiele tekstu.
Mimo wszystko doswiadczony MG wyciagnie z tej niewielkiej ksiazeczki pelny obraz powojennego Berlina. Do tego prosta mechanika i mamy przepis na dlugie mroczne wieczory... generalnie polecam jesli jestes doswiadczonym i tworczym MG, ktory chce sprobowac czegos nowego.
0
Paweł Cybula [ dodano: 25.05.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Mogę tylko podpisać się pod tym, co powiedział mój poprzednik. Najlepsza rzecz, jaką Portal wydał w swojej serii indie i jedna z najlepszych znanych mi gier tego typu w ogóle.
0
Maciek Szkucik [ dodano: 24.05.2010 ]
Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)
Naprawdę świetny system- klimatyczny, wciągający, z łatwą do zapamiętania mechaniką. Całkowicie wart swojej ceny. Jednakże polecam tylko osobom które mają już z grami fabularnymi długi kontakt i największą zabawą nie jest dla nich turlanie kośćmi, a ciekawe odgrywanie postaci :P
Nie mogę się doczekać pierwszej sesji :D
0
dodaj swój komentarz
© 2003-2020 REBEL.pl
sklep@rebel.pl